هنر های رزمی

عاشقان کیوکوشین کاراته

هنر های رزمی

عاشقان کیوکوشین کاراته

آموزش کیوکوشین کاراته اویاما جلسه دوم

سلام به همه دوستان 

همونطوری که قول داده بودم این جلسه به آموزش قوانین کلاس و مقررات موجود می پردازم 

 

 

به نام خدا 

 

     از آنجایی که کیوکوشین کاراته یک سبک ژاپنی و اصیل بوده و بر مبانی و اصول منظم و دقیق سامورایی ها استوار است باید ادب و احترام و نظم در تمامی دوره ها و طول کلاس ها توسط هنرجو و اساتید این رشته رعایت شود. 

       

     در کیوکوشین کاراته مهم ترین و پر معنا ترین کلمه لغتی است که تلفظ آن بدین صورت است: اوس OSU  

      

     هنرجوی رزمی باید در هر زمان و هر لحظه ای در مقابل کلام استاد برای تایید حرف او و احترام به کلام وی به او این کلمه را بگوید. که با حضور در کلاس بیشتر متوجه خواهید شد. 

 

 

مقررات و اصول ورود به کلاس 

 

     وقتی که شما می خواهید به کلاس وارد شوید باید با پای چپ وارد تاتمی شده و با ثابت نگاه داشتن آن به عنوان محور با پای راست به سمت خارج کلاس بگردید و دوبار کلمه اوس را تکرار کنید. همزمان با این حرکت دستها را به صورت ضربدری از روی سرشانه ها به سمت پهلو و پایین آورده و روی دو زانو بنشینید. در این فرم باید چشمها بسته/کمر صاف و سر بالا باشد و منتظر اجازه استاد بمانید. 

     پس از اینکه وی به شما اجازه داد مجدد کلمه اوس را گفته و به ترتیب درجاتی که در کلاس حضور دارند ابتدا به استاد و سپس به ارشد ها اوس بگویید و احترام بگذارید. توجه کنید که کسی اگر یک ثانیه هم سابقه بیشتری از شما در حضور در کلاس دارد ارشد شما محسوب میشود. 

 اگر کسی دیر به کلاس آمد پس از اینکه استاد به وی اجازه ورود داد با گفتن جمله - شیتسوری شیماسو - یعنی از اینکه دیر آمدم و نظم کلاس را به هم ریختم عذر میخواهم وارد کلاس میشود. 

 

 

خوب دوستان تا همینجا خوب یاد بگیرید تا ادامه جریان رو هفته آینده براتون بنویسم 

یا حق 

OSU